ساعت کاری بانک‌ها اعلام شد (۱۵ خرداد ۱۴۰۳) + جزئیات اعلام جزئیات تغییر ساعت ادارات مطابق با اعلام سازمان اداری و استخدامی کشور (۱۵ خرداد ۱۴۰۳) گزینه «عجله دارم» چه زمانی روی تاکسی‌های اینترنتی فعال می‌شود؟ کم‌فروشی، عمده‌ترین تخلف نانوایان در مشهد است گزینه "عجله دارم" به تاکسی‌های اینترنتی بازگشت (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) استفاده از نرم افزار تعیین اجاره بها اجباری است | پلمب ۱۶ بنگاه املاک در مشهد (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی و سایر تکالیف مودیان اعلام شد جزییات تازه از نحوه فروش بلیت‌های اربعین (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) ابلاغ قانون بودجه ۱۴۰۳ توسط سرپرست ریاست جمهوری راه‌اندازی تالار ارز اشخاص در مرکز مبادله تا یک ماه دیگر جزئیات جدید از فروش اینترنتی نان | چگونه اینترنتی نان بخریم؟ شرایط فروش فوری سه محصول ایران خودرو ویژه خرداد ۱۴۰۳ اعلام شد + جزئیات آیا زمان واریز کالابرگ خرداد ۱۴۰۳ مشخص شده است؟ بازار طلای جهانی در انتظار سیاستهای پولی ایالات متحده آرام شد توزیع روزانه ۱.۵ تن گوشت گرم گوسفندی تنظیم بازار در مشهد تحقق بیش از ۲۳ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در خراسان رضوی از ابتدای سال جاری قبض‌های میلیونی در انتظار مشترکان بد مصرف برق قیمت جدید کوییک پلاس اتوماتیک اعلام شد + جدول (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) ارز ترجیحی شکر حذف شد | گرانی در انتظار شکر؟ فراخوان گمرک برای جاماندگان فعال‌سازی موبایل مسافری توزیع تایر با ارائه ضمانت‌نامه تولیدکنندگان سردرگمی سهامداران در بلاتکلیفی بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) طلای ۱۸ عیار در مشهد نسبت به دیروز گرانتر شد + جزئیات (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) نظر کارشناسان بازار‌های مالی درباره وضعیت بازار‌ها با توجه به انتخابات پیش رو + نمودار بانوان مشهدی چگونه می‌توانند وام خوداشتغالی خیاطی دریافت کنند؟ قیمت دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال امروز | کاهش اندک حباب سکه (۱۳ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

تحلیل تکنیکال شاخص کل بورس | رشد شاخص تا کجا ادامه دارد؟

  • کد خبر: ۸۷۶۱۶
  • ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۹
تحلیل تکنیکال شاخص کل بورس | رشد شاخص تا کجا ادامه دارد؟
یک تحلیلگر تکنیکال بازار سرمایه گفت: می‌توان انتظار داشت شاخص کل بورس به سمت هدف تیپیکال الگوی کُنج افزایشی یعنی تا سطوح یک میلیون و ۵۵۰هزار واحد رشدی را تجربه نماید.

به گزارش شهرآرانیوز، نوید اختری‌زاده تحلیلگر تکنیکال بازار سرمایه در مورد موقعیت تکنیکالی شاخص کل اظهار کرد: همان طور که در نمودار شاخص کل بورس در تایم فریم روزانه مشاهده می‌شود طی دو ماه اخیر نمودار شاخص کل الگوی کلاسیک "کُنج افزایشی" را تشکیل داده است. الگوی که شاخص در دو روز گذشته موفق به شکستن و عبور قاطعانه از سطح تراز یک میلیون و ۴۳۰ هزار واحد و سقف این ساختار شده، که یک سیگنال مناسب برای ادامه رشد شاخص کل است.

این تحلیلگر تکنیکال در ادامه افزود: با توجه به شکست این الگو و خروج شاخص کل از سقف این ساختار، به همراه ایجاد جو مثبت در بازار و هم چنین افزایش حجم و ارزش معاملات، می‌توان انتظار داشت شاخص کل بورس به سمت هدف تیپیکال الگوی کُنج افزایشی یعنی تا سطوح یک میلیون و ۵۵۰ هزار واحد رشدی را تجربه نماید. البته این رشد به صورت یکباره و شارپ نخواهد بود و در اغلب موارد این امکان وجود دارد تا بعد از شکست الگوی کُنج افزایشی، روند افزایشی موقتی داشته باشیم. روندی که انتظار می‌رود پس از آن با ریزش مختصری، شاخص به سقف کانال الگوی شکسته شده مذکور واکنش نشان داده (پولبک بزند) و بعد رشد اصلی خود را آغاز کند. موردی که سهامداران حتما باید در نظر داشته باشند.

تحلیل تکنیکال شاخص کل بورس | رشد شاخص تا کجا ادامه دارد؟

اختری زاده در رابطه با شاخص هم وزن نیز بیان کرد: با بررسی نمودار شاخص هم وزن در تایم فریم روزانه شاهد هستیم که نمودار به خط مقاومتی کوتاه مدتی خود رسیده و در حال شکست و عبور از این سطح حساس است.

او در ادامه مطرح کرد:در صورت عبور این شاخص (هم وزن) از سطح ۳۹۵ هزار واحد، سیگنال رشد بیشتر برای شاخص هم وزن و سهم‌های کوچک و متوسط بازار صادر می‌شود. در این صورت انتظار می‌رود این شاخص تا مهم‌ترین مقاومت استاتیک خود در نزدیکی سطح ۴۷۵ هزار واحد رشد کند.

تحلیل تکنیکال شاخص کل بورس | رشد شاخص تا کجا ادامه دارد؟

او در ادامه گفت: الگوی کنج نیز مانند سایر الگو‌ها دو نوع صعودی و نزولی دارد که با نام‌های Rising Wedge و Falling Wedge نام گذاری می‌شوند. این الگو را می‌توان در دسته الگو‌های برگشتی و هم در دسته الگو‌های ادامه دهنده دانست.

اختری زاده در توضیح الگوی کُنج بیان کرد: الگوی کنج در تحلیل تکنیکال همان‌طور که از نام آن مشخص است از دو خط روند همگرا تشکیل شده است. چنانچه روند اولیه در نمودار قیمتی نزولی باشد، بعد از آن یک الگوی کنج صعودی ظاهر خواهد شد و بلعکس، وقتی روند اولیه در نمودار قیمتی صعودی باشد می‌توان بعد از آن یک الگوی کنج نزولی را شاهد بود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->